2013 Country Reports on Human Rights Practices

Appendix H: ERRATA

The following are changes to text of individual country reports since publication
February 27, 2014.

Chile

In the Press Freedoms subsection of Section 2. a. on page 9, deleted “a 2013
Equitas Foundation report and a 2012 Freedom House report” and inserted “the
2013 Freedom House and Reporters Without Borders reports”; in the same
passage, also deleted “which are the sole recipients of government subsidies” and
inserted “and the unregulated distribution of government funded advertising.”

Iraq

In the Arbitrary or Unlawful Deprivation of Life subsection of Section 1, deleted
“In Erbil, Sulaymaniyah, and Dahuk, the three Kurdistan regional government
provinces referred to as the Iraqgi Kurdistan Region (IKR), there were press reports
that Kurdistan regional government security forces committed arbitrary or
unlawful killings.” Replaced that sentence with “There were no credible reports
that Kurdistan Regional Government security forces committed arbitrary or
unlawful killings.”

Togo

In Section 1.c. Torture and Other Cruel, Inhuman, or Degrading Treatment or
Punishment on page 2, deleted “In contrast with previous years.” Deleted the
sentence, “Although there were no new reports, given prior years’ records of abuse
and the fact that impunity was widespread in the security services, abuses may
have continued.”

In the Arrest Procedures and Treatment of Detainees subsection of Section 1 on
page 3, deleted, “In constrast with 2012.”

In the Freedom of Speech subsection of Section 2 on page 6, deleted “In contrast
with 2012.”

In the Internet Freedom subsection of Section 2 on page 6, deleted “known.”



In the Academic Freedom subsection of Section 2, on pages 6-7, added the
sentence, “There were no government restrictions on academic freedom or cultural
events.” Deleted the sentence, “According to uncorroborated reports from students
and professors, a government informant system continued to exist, and undercover
gendarmes attended classes.”

Mexico
In the Disappearances subsection of Section 1 b. on page 4, delete “Nuevo
Laredo,” before the word Tamaulipas.

In the Violence and Harassment subsection of Section 2 a. on pages 20 and 21,
delete the name Jose before the name Antonio Hernandez and replace it with Jorge
so that it correctly reads Jorge Antonio Hernandez.

El Salvador

In the Freedom of Association and the Right to Collective Bargaining subsection
of Section 7 on page 22, the last sentence of the first paragraph that reads: “...who
are regulated by the Civil Service Tribunal Law” should be corrected to delete the
word tribunal.

Guatemala

In the Elections and Political Participation subsection of Section 3 on page 12, the
line that reads: “At year’s end there was one indigenous cabinet member on the
Supreme Court and no indigenous member on the Constitutional Court” was
changed to read: “At year’s end there was one indigenous cabinet member and
there were no indigenous members on the Supreme Court or the Constitutional
Court.”

Sao Tome and Principe

In the Acceptable Conditions of Work subsection of Section 7 d. on page 13, the
line that reads: “The government is the largest employer, and the standards on
hours of work and effectively enforced health and safety in that sector” was
changed to read: “As the government is the largest employer, it set the standards
on hours of work and effectively enforced health and safety in the public sector.”



Belgium

In the last paragraph of the Elections and Political Participation subsection of
Section 3 on page 9, the phrase “or running for the federal parliament” was
deleted.

In the last paragraph of the Acceptable Conditions of Work subsection of Section 7
d. on page 20, the number of work-related accidents was corrected to 157,131.

Peru
The second paragraph in the Freedom of Speech and Press subsection of Section 2
a. on page 11, was changed to read:

“In October the media company EI Comercio Media Group purchased the media
group EPENSA, resulting in singular ownership of 78 percent of the country’s
daily newspaper circulation. Freedom of press advocates and competing dailies
criticized the merger as a quasi-monopoly that threatened press freedom. We are
not aware of any restrictions on press freedom resulting from this purchase.”

Latvia

The Corruption subsection of Section 4 on page 14 begins with this paragraph:
“The Bureau to Prevent and Combat Corruption (KNAB) is primarily responsible
for fighting corruption. Through June KNAB recommended 111 criminal cases for
prosecution of 383 persons. During the same period, the bureau opened 255
criminal cases. Prosecutors also submitted six criminal cases against 166 persons
to the court.”

The correct version now reads:

“The Bureau to Prevent and Combat Corruption (KNAB) is primarily responsible
for fighting corruption. Through June KNAB recommended 11 criminal cases for
prosecution of 38 persons. During the same period, the bureau opened 25 criminal
cases. Prosecutors also submitted six criminal cases against 16 persons to the
court.”

Romania

In the Societal Abuses, Discrimination, and Acts of Violence Based on Sexual
Orientation and Gender Identity subsection of Section 6 on page 28, the second
paragraph from the bottom begins: “On February 20, members of ultra-Orthodox,
nationalist groups, including “Militia Spirituala,” disrupted an LGBT History
Month showing of the film “The Kids Are Alright” organized by ACCEPT, an



NGO promoting LGBT rights.” The words “including ‘Militia Spirituala,”” were
deleted.

Egypt
On page 9, the word “citing” has been deleted from the sentence that reads: “On

September 9, a criminal court in Suezciting acquitted 10 police officers and four
civilians accused of killing 17 protesters and injuring 300 during the January 2011
revolution, citing lack of evidence.”

In the Arrest Procedures and Treatment of Detainees subsection of Section 1.d. on
page 12, the report incorrectly stated that journalist Mohamed Sabry was in prison
at year’s end. Sabry was not in prison at year’s end. On November 3, a military
court issued Sabry a six month suspended prison sentence.

Israel

In the National/Racial/Ethnic Minorities subsection of Section 6 on page 34, the
report states, “Rabbis for Human Rights asserted that rates of crime and
unemployment were higher in the government-established permanent locations for
the Bedouin than in the unrecognized villages, creating a disincentive for
relocation.” Rabbis for Human Rights actually asserted that rates of crime and
unemployment were higher in the government-established locations for the
Bedouin than in the “recognized” villages, not the “unrecognized” villages.

Guyana

In the Public Access to Information subsection of Section 4 on page 12, the
sentence that reads, “As of October the government had not issued implementing
regulations nor appointed a commissioner.” It now reads: “In May the
government appointed a commissioner, but as of October, the government had not
issued implementing regulations.”

Saint Kitts and Nevis
In the Elections and Political Participation subsection of Section 3 on page 7, the
date of the Nevis election was changed to January 2013 vice January 2012.

Algeria
These corrections were made due to an editing error.



In the Torture and Other Cruel Treatment subsection of Section 1 c. on page 3, the
last sentence of the second paragraph was meant to be deleted, “Geneva-based
NGO Alkarama reported plain clothed officers often inflicted abusive treatment
upon those arrested on ‘security grounds.”

In the Internet Freedom subsection of Section 2 a. on page 12, the second
paragraph was meant to be deleted, “On February 11, al-Alkarama alleged on its
website that on February 5, plain clothed security officers arrested Nasreddine
Rarrbo, an activist associated with the Blida-based Youth Movement of May 8,
1945, without a warrant. Authorities reportedly held Rarrbo for two days at a jail in
the town of Larbaa and questioned him about his use of Facebook to promote the
Youth Movement of May 8, 1945’s anticorruption and democratization agenda. He
appeared before a judge in Larbaa on February 7 and was released. No further
update was available on the case.”



	2013 Country Reports on Human Rights Practices
	Appendix H: ERRATA
	Chile
	Iraq
	Togo
	Mexico
	El Salvador
	Guatemala
	Sao Tome and Principe
	Belgium
	Peru
	Latvia
	Romania
	Egypt
	Israel
	Guyana
	Saint Kitts and Nevis
	Algeria

